#GIVINGISTHENEWBLACK 2022
На 25.11.2022 г. даряваме с Ваша помощ 3% от направения дневен оборот на SOS Детски селища в полза на Звено “Майка и бебе”.
Този петък, 25.11., ще пазаруваме с кауза и с Ваша помощ ще дарим 3% от оборота направен на 25.11.2022 от продажби в магазини dm, онлайн и през Моят dm-App, на SOS Детски селища в полза на Звено „Майка и бебе“, което се грижи за млади майки и бременни жени.
През 2021 г. подкрепихме същата кауза и заедно с Вас събрахме сумата от 15 000 лева. Вярваме, че тази година с общи усилия ще успеем да дарим повече.
Чувствате ли се по-скоро дарител, отколкото търсач на отстъпки? Обичате ли повече да подарявате за Коледа отколкото да получавате? Ние от dm също споделяме това чувствo и ето защо превръщаме традиционния Black Friday в Giving Friday. Под надслов #givingisthenewblack на 25.11.2022 г. ще дарим 3% от дневния си оборот за избрана от нас кауза.
От къде идва понятието Black Friday?
По традиция в Америка всеки четвърти четвъртък от месец ноември се празнува Денят на благодарността. Петъкът след това е винаги почивен ден и американците го използват, за да купят първите подаръци за Коледа. За търговците това означава по-високи печалби или т.нар. „черни цифри в оборота“, които наред с пълните улици с хора, облечени в тъмни дрехи, са допринесли за наименованието „черен петък“ или „Black Friday“.
Дарител вместо „ловец на отстъпки“
Днес милиони потребители по целия свят трескаво следят офертите на големите търговски вериги. За да насърчат повече хора да пазаруват, търговците предлагат големи отстъпки, достъпни само в този ден. Последна тенденция и алтернатива на консуматорския дух на Black Friday обаче, е световни брандове да застават зад идеята, че Коледа е преди всичко време да даряваме. Ето защо и ние от dm ще дарим 3% от дневния си оборот за едно добро дело.
Заедно да направим добро – коя е нашата кауза?
Тази година събраните на 25.11. средства ще бъдат дарени на SOS Детски селища в полза на Звено „Майка и бебе“.
Събраните през 2021 г. и 2020 г. от Giving Friday средства също в отидоха в полза на дейността на SOS Детски селища в полза на Звено „Майка и бебе“.
В края на м. януари 2020 успешно завърши социалната кампания на dm България и SOS Детски селища в подкрепа на българските деца „Дари любов с babylove”, която стартира на 01.09.2019. В рамките на пет месеца при всяка покупка на пелени, гащички и протектори за матрак от dm марката babylove, 0,30 лв. отиваха за дарение на SOS Детски селища. Така общата сума на дарението се равнява на 10 000 лв. и е изцяло в полза на Звено „Майка и бебе“ в Габрово, което подкрепя млади майки и бременни жени, предоставяйки им временно настаняване.
За SOS Детски селища България
Сдружение SOS Детски селища България е първата гражданска правозащитна организация в страната, която предоставя директна грижа за деца в риск.
В продължение на почти 30 години Сдружение SOS Детски селища България осигурява семейство и здравословна среда за развитието и израстването на деца, лишени от родителска грижа и деца в риск да загубят закрилата на своите родители. Сдружението предлага семеен тип грижа и подкрепа на семейството и активно се застъпва за правата на децата и младежите.
За Звено "Майка и Бебе" към SOS Детски селища България
SOS звено „Майка и бебе” предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа. Обща цел на програмата е предотвратяване на изоставянето и настаняването в институция на децата от 0 до 3 години и да ги предпази от ситуации, застрашаващи сигурността, здравето и развитието им до шест месеца.
Линк към статията за Giving Friday: Giving Friday | dm България (dm-drogeriemarkt.bg)
Линк към Facebook event: https://fb.me/e/36BrXTmvm